Maatschappelijk betrokken zijn als organisatie verbetert de bedrijfscultuur, creëert blije medewerkers en brengt vruchtbare nieuwe contacten.
Goede doelen actief steunen en actieve betrokkenheid bij de omgeving kunnen de sfeer en bedrijfscultuur van een organisatie een aanzienlijke ‘boost’ geven. Bovendien bevorder je zo de teamgeest, leren de medewerkers elkaar beter kennen, zitten ze beter in hun vel, verbeteren hun loyaliteit en productiviteit, en ontmoet je nieuwe prospects en leads. ‘Afgezien van dat je iets tastbaars doet voor de samenleving, is het ook gewoon leuk om met je medewerkers af en toe het kantoor achter je te laten en samen iets te ondernemen’, zegt Michael Stevenson, CPA, CFE, CFF, ABV en managing partner van Clarus Partners Accountants op Smart Business (SBNonline.com). ‘De mensen leren elkaar veel beter kennen door als team samen te werken aan heel andere doelen dan in hun dagelijks werk, zoals het knotten van wilgen, om maar iets te noemen. De resulterende “camaraderie” heeft ook een heilzame uitwerking op de performance van de organisatie, is mijn ervaring!’